Rok publikacji: 2011
Europa

Po drugiej stronie lustra. Obraz Polski w ukrainskich mediach

Pobierz publikację:
Niniejsza publikacja jest poświęcona wizerunkowi Polski i Polaków w mediach ukraińskich. Przedstawiono w niej wyniki dwóch badañ – analizy jakościowej zawartości drukowanych i internetowych mediów ukraińskich (raport Joanny Fominy) oraz badania opinii o Polsce i Polakach autorów wiadomoœci zagranicznych w mediach ukraińskich (raport Natalyi Ryabinskiej).

Zainteresowanie mediami ukraińskimi w ramach badania wizerunku Polski i Polaków na Ukrainie wynika z tego, że dla większości Ukraińców obraz Polski jest w dużym stopniu zapośredniczony – zbudowany na podstawie przekazu medialnego. Jak pokazują wyniki badań, tylko nieliczni Ukraińcy dysponują doświadczeniem związanym z osobistym wyjazdem do Polski. Niewielu mieszkańców tego kraju ma także  w  Polsce  znajomych, przyjaciół  lub krewnych.  Oznacza to, że  głównym źródłem wiedzy o Polsce i Polakach w społeczeństwie ukraińskim są środki masowego przekazu. Z tego powodu bardzo istotne jest ustalenie, jaki obraz Polski kreują ukraińskie media, a także to, jak Polskę i Polaków postrzegają ludzie mediów, gdyż to oni decydują, jaka informacja o zagranicy pojawia się w programach telewizyjnych czy na łamach gazet i – co ma szczególnie duże znaczenie – ile informacji o zagranicy, zwłaszcza o Polsce, znajduje się w ukraińskim dyskursie medialnym. (ze Wstępu)
 

Pobieranie publikacji

Podaj adres e-mail, na który publikacja ma zostać wysłana:
Zapisz się do newslettera
Newsletter